ירושלים קיץ 2020
Jerusalem August | עין יעל, אנ"א אגרון, קפה יהושוע, נחלת שבעה, פיקולינו, מגדל דוד, טיילת החומות, ממילא, הגן הבוטני, התחנה הראשונה, גן הפעמון, רמת רחל, חוות אייל ועין כרם.
תקציר שימושי
מסלול הטיול
מפת המסלול
ירושלים בקיץ של קורונה
כשתכננו את הטיול השנתי שלנו באוגוסט, פוסט סגר ראשון, כשהיה ברור שלחו"ל אין מצב אבל עם 100 חולים פעילים סה"כ, מי דמיין ערים אדומות, 4,000 נדבקים והפגנות כל יום בבלפור.
אמרנו שנלך על משהו שקרוב למרכז, ככה שאם בשבוע האחרון נצטרך "לקפוץ" הביתה לפגישות בבית ספר לקראת כיתה א' זה יהיה ישים. וככה נבחרה ירושלים.
סגרנו שני לילות באנ"א אגרון שנהיה במרכז וקרוב לעניינים, ושני לילות ברמת רחל בשביל האווירה הקיבוצית וקצת בריכה והרגשה של קיץ.
את התוכנית הסופית סגרנו רק שבוע-שבועיים לפני כשהחלטנו שלמרות המצב נוסעים. עוד כמה מצקצקים ניסו להניא אותנו בטענה שלא חבל שוב להיכנס לבידוד, אבל אמרנו לעצמנו שנקפיד ונבחר לטייל בירושלים באוויר הפתוח.
והנה עברו שבועיים, שום הודעה מהשב"כ או מהמגן, יצאנו בזול.
יום ראשון: עין יעל, קפה יהושוע, נחלת שבעה, פיקולינו ומגדל דוד
יוצאים ביום שלישי על הבוקר לדרך, תחנה בבית ספר העתידי של פלג לראיון ואנחנו בדרך למוזיאון הפתוח בעין יעל לסיור שכולל לימוד על העיר שהייתה שם פעם ולסדנאות של מלאכות של פעם.
משם לכיוון אנ"א אגרון, צהרים בקפה יהושוע ברחוב עזה - מומלץ בחום - מנוחה קלה בחדר ושיטוט בנחלת שבעה, ברחוב המטריות, ארוחת ערב בכיכר המוזיקה במסעדת פיקולינו וסיום לילי במופע האור קולי במגדל דוד.
חוזרים לחדר עייפים גמורים אבל עם תוכניות רבות למחר.
טיילת החומות וממילא
בבוקר הבנות הולכות שוב לנחלת שבעה. קבעו תור לעשות צמות אצל בלבלארסטאה, יצא מושלם. הבנים מצטרפים וצועדים לכיוון שער יפו לטיול על החומות - טיילת החומות הדרומית, לנו לקח שעה וחצי. מדרגות עולות ויורדות, חרכים להציץ מהם על העיר העתיקה והחדשה ומשחקים של אור וצל.
מגיעים קרוב לכותל ומחליטים לא להיכנס כדי להימנע מהצפיפות. חוזרים ברכת הכותל לשער יפו וצועדים לאורך ממילא להפסקת גלידה ולכיוון החדר.
אגדות ופיות בגן הבוטני
ארוחת צהריים בחדר עם אוכל שקנינו בסופר ממול, מנוחה קלה ויוצאים שוב. הפעם הולכים ברגל לכיוון תערוכת ארץ האגדות בגן הבוטני, לא לפני שאוכלים ארוחת ערב בקפית. כשנכנסנו לגן הבוטני היה עמוס בטירוף שכמעט עשינו אחורה פנה, אבל ככל שמתקדמים במסלול, כמות האנשים מדלדלת וניתן ממש ליהנות מהאורות, הצמחייה ומהדמויות החמודות.
מתחם התחנה הראשונה וגן הפעמון
בבוקר למחרת תכננו טיול בעיר דוד, אבל כיוון שהכרטיסים היו רק לשעה אחת, ותבל הייתה צריכה ב-16:30 להיות בפגישה לקראת כיתה א', החלטנו לוותר. עשינו צ'ק אאוט ופתחנו את הבוקר בשיטוט במתחם התחנה, הליכה לגן הפעמון שם הילדים השתעשעו בגן השעשועים, חזרה לרכיבת תלת אופניים מגניבים במתחם התחנה וסביבו וארוחת צהריים באבו שוקרי. יום קליל וכיפי.
מלון רמת רחל וחוות אייל
עטר ותבל משאירות את שאר הכנופיה במלון רמת רחל וממשיכות לכיוון הבית. נפגשים שוב לארוחת ערב בקפה בין הפרדסים ברמת רחל.
בבוקר למחרת סיור בחוות אייל, חווה טיפולית שם הילדים מתנסים בהאכלה של בעלי חיים שונים ולומדים על סבלנות וסובלנות, ממשיכים בבילוי בבריכה וארוחת ערב ושיטוט בעין כרם.
עין כרם וסיום החופשה
בבוקר למחרת, לסיום, עוד בילוי בבריכה בקיבוץ רמת רחל, עצירה לתצפית בטיילת ארמון הנציב, ארוחת צהריים במסעדת טרומן בקריית שדה התעופה וחזרה הביתה, עייפים מאוד מאוד אבל ממש מרוצים מהחופשה האחרונה שלנו לקיץ זה, לפני החזרה הזמנית ללימודים.
בין המקומות הפתוחים המתוכננים שירדו בעריכה: הכותל, משכנות שאננים, עיר דוד, גן שעשועים המפלצת. בירושלים יש עוד כל כך הרבה!
תגובות
הוסף רשומת תגובה