אביב 2018 בוסאן - דרום קוריאה
Spring 2018 Busan - South Korea | בוסאן הפתיעה אותנו בגדול: חוף Haeundae, מגדל בוסאן, שוק Gukje, כפר התרבות Gamcheon, חוף Songdo והרכבל, חוף Gwangalli ואקווריום SEA LIFE.
תקציר שימושי
מפת המסלול בבוסאן
מג'ג'ו לבוסאן - חוזרים ליבשת המרכזית
טיסה של קצת פחות משעה מג'ג'ו החזירה אותנו ליבשת המרכזית, לעיר בוסאן שבדרום המדינה. במקור לא היינו בטוחים שאנחנו רוצים להתעכב בה, אבל ברגע שהחלטנו לוותר על השכרת רכב נוספת הזמנו 3 לילות בדירה דרך Airbnb - וזו הייתה בחירה מעולה.
הדירה הייתה במיקום מצוין בחוף Haeundae. אמנם החדר היה קצת קטן, אבל מאובזר בטירוף: מכונת כביסה עם מייבש שגרמה לנו לעשות כביסה כל יום, ומטבח מעולה.
הפעם כבר היינו חכמים יותר ולקחנו מונית מהשדה. גם נהג המונית התקשה קלות למצוא את המקום, ורק ניסינו לדמיין מה היה קורה אם היינו מוותרים על זה.
Haeundae Beach - החוף שהפך לבסיס שלנו
תכננו לשים את התיקים בדירה ולצאת לתור קצת את העיר, אבל דלי, כפות וכלים ליצירת צורות בחול שהשאיר לנו בעל הדירה לא הותירו לנו ברירה. נכנענו ללחץ הילדים, ואחרי ארוחת צהריים ירדנו לחוף.
Haeundae Beach הוא אחד החופים המוכרים ביותר בבוסאן, ובמקרה שלנו הוא היה גם בסיס מעולה למשפחה: חוף רחב, טיילת, נקודות צילום קוריאניות, סופר במרחק הליכה ואווירה של עיר נופש.
היה חם, אבל לא לקחנו בגדי ים לחוף. הילדים נותרו בבגדים, אותם הם הרטיבו ומילאו בחול. חול שליווה אותנו אחר כך עוד שלושה ימים בדירה, למרות שאופיר שטף את הרצפה ושאב בשואב.
בסביבות 17:00 עלינו לחדר להתקלח ולנוח קצת, ואז יצאנו לקניות ב-emart, סופר גדול במרחק 15 דקות הליכה. עטר ותבל הפקידו את הקניות בדירה, ושוב ירדנו לחוף להסתובב ולהצטלם בנקודות הצילום הקיטשיות והורדרדות שעל החוף, כיאה לחוף קוריאני.
יום ארוך בבוסאן - מגדל, שוק, כפר צבעוני וחופים
בבוקר פלג ותבל היו גמורים מעייפות, ואנחנו הבטחנו להם שלמחרת, כי ידענו שיהיה קריר וגשום, נעשה יום מנוחה בחדר עם יקיצה טבעית ומשחקים עד שהם ירצו לצאת. בינתיים ליום הנוכחי הייתה תוכנית שאפתנית.
את היום פתחנו בצעידה לתחנת התחתית הקרובה, נסיעה לבוסאן סטיישן לרכישת כרטיסי רכבת לסיאול לעוד יומיים, ומשם לביקור בנקודת התצפית Busan Tower, שנמצאת באזור Yongdusan Park ומאפשרת תצפית טובה על העיר.
מנקודת התצפית, בהחלטה ספונטנית, ראינו שלט שמוביל לשוק והלכנו בעקבותיו. זה הוביל אותנו לביקור קצר ב-Gukje Market, אחד השווקים הגדולים והמוכרים בקוריאה.
משם תפסנו מונית לכיוון Gamcheon Cultural Village, שכונה של בתים צבעוניים על צלע הר, עם בתי קפה, דוכני מזון, גלריות וחנויות קטנטנות. היו שם גם הרבה עצי דובדבן במלוא פריחתם. מראה מקסים.
שוטטנו בכפר ועצרנו לאכול במסעדה או דוכן אוכל אנגלי. גם כאן ראינו אנשים ששוכרים חליפות של מלוכה ומסתובבים כך ברחבי השכונה.
מכאן לקחנו מונית לחוף Songdo. בחוף יש טיילת וגשר שתלוי מעל המים ומוביל לכיוון מגדלור, ואחר כך לקחנו את Songdo Marine Cable Car, הרכבל עם רצפת הזכוכית שחוצה את החוף לצידו השני. זה היה מקסים.
בצד השני יש המון אטרקציות קטנות: דרקון המשאלות, שהוא דרקון מנגן שאנשים רושמים עליו משאלות ותולים, קפסולות זמן, מסעדות, דוכני אוכל, נוף יפה של החוף ועוד נקודות צילום קיטשיות כיאה לקוריאנים.
אנחנו בחרנו לקחת את הרכבל לכיוון אחד בלבד ולקחת מונית בחזרה. למי שיש זמן וכוח אפשר לצעוד חזרה על שביל של גשרים על צלע ההר, שממרומי הרכבל נראה משגע ולוקח, לפי הבחורה שמכרה לנו את הכרטיסים, רק שעה הליכה.
משם המשכנו ל-Gwangalli Beach, כדי לראות את מופע הלייזרים על גבי גשר Gwangalli. החוף מקסים ומאוד מתויר, עם מסעדות מערביות וגם לא, פאבים ומועדונים - בקיצור חוף בילויים. המראה של הגשר המואר מהפנט והוא נראה מכל נקודה בחוף. מופע הלייזר היה קצת שולי, ועד שהבנו שהוא התחיל הוא כבר נגמר.
אכלנו בסאבוויי ונפרדנו מהחוף ב-22:00 חזרה לחדר. היה יום ארוך, מקסים ומפתיע לטובה.
יום מנוחה, אקווריום וארוחה מעולה
כמו שהבטחנו ביום הקודם, למחרת כולם התעוררו ביקיצה טבעית. אופיר ב-7, הילדים ועטר בסביבות 9. עד 13:00 השהות בחדר הייתה סבירה, בין משחקי קלפים, עבודות יצירה וחוברות עבודה.
ב-13:00 אופיר התחיל לנסות למכור לילדים ביקור ב-SEA LIFE Busan Aquarium. ב-14:00 הם השתכנעו ויצאנו לדרך חבושים במעילים ומטריות שהשאיר לנו בעל הדירה.
בכניסה שילמנו מחיר מופקע. בדיעבד כדאי לחפש קופונים מראש - מצאנו קופון יום למחרת בקבלה של המלון השכן. אבל זה היה שווה כל וון. הכל היה חדש ומושקע, עם המון מופעים של האכלות בעלי חיים וגם מופע של בת הים הקטנה שהשאיר את תבל עם לסת שמוטה.
היו המון שילובים של אטרקציות אינטראקטיביות לילדים והמון אינפורמציה מעניינת להורים. אחרי שלוש שעות התחלנו להיות רעבים ובחרנו במסעדה שהכרנו ממקסיקו וארה"ב - VIPS.
זו הייתה הארוחה הטובה ביותר בטיול. שילוב של קוריאה ומערב בבופה אכול כפי יכולתך במחיר שווה לכל נפש: פירות ים מכל הסוגים, שניצל, תפוחי אדמה ופיצה לילדים, מרקים, פסטות, סלט בהרכבה, קינוחים, וגם סטייק הכי טוב שאכלנו. בקיצור תענוג.
אחרי המסעדה הסתובבנו קצת ברחוב האוכל של חוף Haeundae, אבל היינו כל כך מלאים שלא אכלנו כלום. חזרנו לחדר בסביבות 21:00, וברבע ל-22:00 עטר יצאה בגפה לכיוון מסז' תאילנדי. אופיר נשאר לתפעל את כל הכנופיה ועשה את זה בהצלחה מרובה. עטר חזרה כמעט בחצות, ועל המסז' הזה היא עוד תתלונן רבות בהמשך - הרגישה שפירקו לה את הצורה ובבוקר קמה כולה כאובה.
נפרדים מבוסאן
בבוקר ניפרד מבוסאן, העיר שהפתיעה אותנו בגדול. עיר שיש בה שפע של תיירים מערביים, ואפילו פגשנו זוג ישראלים. בעיר הזו הקוריאנים היו הרבה יותר חביבים ואפילו דיברו קצת אנגלית.
בוסאן התגלתה כעיר עם המון מקומות לבקר, אטרקציות מיוחדות וחופים מקסימים, שפשוט לא קראנו או ידענו עליהם מספיק מראש.
מכאן המשכנו בדרכנו לאי הקסום - הרפובליקה של נמינרה - Nami Island - או בשמו האמיתי: מה עושה יו"ר הבנק המרכזי של דרום קוריאה בשנות השישים עם מלא כסף ש"נצבר" לו בחשבון? קונה אי קטן באמצע נהר והופך אותו לשכיית חמדה!
תגובות
הוסף רשומת תגובה