אוקטובר 2016 - מקסיקו
October 2016 Mexico | מסע משפחתי ורגשי במיוחד: קולימה ליום הולדת 40 של אופיר, גוואדלאחרה, גואנחואטו, סן מיגל דה איינדה, קרטרו, טולה, מקסיקו סיטי, טאוטיוואקן, סוצ'ימילקו וקידזניה.
תקציר שימושי
המסלול בקצרה
מפת המסלול
מסלול מקסיקו אוקטובר 2016
המסלול שלנו במקסיקו התחיל בקולימה, המשיך לגוואדלאחרה, גואנחואטו, דולורס אידלגו, סן מיגל דה איינדה, קרטרו וטולה, והסתיים בכמה ימים במקסיקו סיטי, כולל טאוטיוואקן, סוצ'ימילקו וקידזניה.
זה היה מסע שהוא לא רק טיול. הוא היה גם יום הולדת 40 של אופיר, גם חזרה למקום אישי מאוד, גם מפגש עם חברים ישנים, וגם טיול משפחתי ראשון מסוגו במקסיקו עם פלג ותבל.
Colima - אופיר בן 40
מאז שנת 1995, הפעם הראשונה שאופיר היה בקולימה מקסיקו, היא תמיד נשארה אצלו כ"מקום שלי", מין בית שני. אחרי הצבא, בטיול דרום אמריקה, הוא אפילו "סחב" את דביר ויובל לביקור בקולימה בשנת 1998.
עברו 18 שנה שבהן נשמר קשר עם סרחיו ועם ג'ניפר, כאילו אין חצי גלובוס ביניהם. לפני הטיול, שחר זרק רעיון: "אופיר אולי תעשה את טיול 40 במקסיקו". עטר חייכה, וזהו - העסקה נחתמה.
העיקר היה ברור: ב-5 באוקטובר 2016, יום הולדת 40 יחגג בקולימה. משפט אחד לסרחיו, והוא ענה: "אחי, מחכים לך". ג'ניפר: "יאללה בוא". וזהו.
הטיסה יצאה מסן פרנסיסקו והמחשבות רצו: אולי קולימה כבר לא יפה כמו בזיכרון? אולי לא חמה? אולי לא טעימה? אולי כמו אהבה ראשונה, עדיף להשאיר אותה בלב ולא לפגוש אותה שוב אחרי 20 שנה?
ואז נחתנו בגוואדלאחרה, לקחנו רכב ושטנו לעבר קולימה. הגענו למלון, והכול נהיה הכי טבעי שאפשר. בפלאזה מול המלון היה "פסטיבל האמפנדה השנתי", ואופיר ירד לחפש נקניקייה מקסיקנית, כמו שזכר.
שבוע מופלא עם אוכל טוב, חברים טובים וחוויות מקומיות מקסימות. החיבור מחדש היה קסום, והפרידה... נקווה שלא לעוד 18 שנה נוספות.
Guadalajara - עיר גדולה, שוק ומעיינות חמים
נפרדנו מהמקסיקנים ונסענו לגוואדלאחרה, העיר השנייה בגודלה במקסיקו. אחר הצהריים הסתובבנו בין הכיכרות המפורסמות של העיר וחזרנו לחדר לשנת לילה מתוקה.
את הבוקר פתחנו בשוק הגדול של גוואדלאחרה, ומשם המשכנו בטיול בין הפסלים היפים באזור פלאסה טאפאטיה. אחר הצהריים השתכשכנו בבריכה על גג המלון וסיימנו בארוחת ערב במסעדה מקסיקנית חביבה.
למחרת השכמנו קום ויצאנו לבלות בפארק מעיינות חמים בסאן חואן קוסאלה. כשהגענו הופתענו לגלות שהכניסה לספא היא למבוגרים בלבד, ולכן נשארנו בבריכות המרכזיות. הילדים השתוללו ונהנו, ואנחנו גנבנו רגעים בבריכת הגופרית.
היה יום חג ולכן הבריכות היו עמוסות, אבל זה לא פגע בהנאה שלנו. בשעות אחר הצהריים חזרנו לגוואדלאחרה עייפים מאוד אך מרוצים. אפילו עוד הספקנו לעשות טיול בכרכרה ולאכול בטאקריה ברחוב. לקינוח קפצנו לדומינוס, כי הילדים התעקשו על משהו טעים באמת.
Guanajuato - ההפתעה הגדולה בדרך
נסענו לגואנחואטו, שלא ידענו עליה כמעט כלום לפני שנחתנו במקסיקו, אבל החברים מקולימה המליצו מאוד מאוד לעצור שם בדרך מגוואדלאחרה למקסיקו סיטי.
הגענו לעיירה שבנויה בזווית בלתי אפשרית על צלע של הר. לפני שהגענו חיפשנו מלון והתאהבנו במלון שממש לא היה בתקציב אבל נראה מקסים. אחרי סיבובים ברחובות החד-סטריים של העיירה, הגענו למלון פוסאדה סנטה פה, במרכז גואנחואטו על כיכר דה לה יוניון.
השארנו את הרכב בחניה, חניון פצפון שדוחסים בו מלא מכוניות בתמרון שלא ייאמן. החדרים היו יפים, כל אחד מעוצב בסגנון אחר, והחדר היה ענק. לא היה מזגן, אבל זה לא הפריע לנו בכלל.
יצאנו לשיטוט וגילינו שבדיוק מתקיים בעיר Festival Internacional Cervantino - פסטיבל של מוזיקה ותיאטרון בעיר שמוקדשת לדון קישוט. הרחובות היו מקושטים, חבורות של אנשים מחופשים הסתובבו בעיר, היו מופעי רחוב ומריאצ'ים בכל פינה. זה היה מפתיע כל כך שהחלטנו להישאר עוד לילה.
הספקנו להסתובב ברחובות, לבקר במוזיאון דון קישוט, לנסוע בפוניקולר לראש הגבעה, לצפות בנוף עוצר נשימה, לשוטט בשוק ואפילו לבקר במוזיאון המומיות שהיה מאוד קריפי.
Dolores Hidalgo, San Miguel de Allende, Queretaro
נפרדנו באהבה גדולה מגואנחואטו והמשכנו להדרים לכיוון מקסיקו סיטי. התוכנית הייתה לעצור בדרך בעיירות קטנות וציוריות ולחוות עוד קצת מהמדינה המדהימה הזו.
התחנה הראשונה הייתה San Miguel de Allende. הגענו לכיכר העיירה והסתבכנו במציאת חניה, כי הכיכר הייתה סגורה לכלי רכב. אחרי שהתרחקנו קצת מהמרכז וחנינו, טיפסנו לכיכר המרכזית, שם בדיוק נערך טקס חתונה מקומי.
אחרי ארוחת צהריים במסעדה מומלצת באזור, המשכנו למוזיאון הצעצועים - בית קטנטן ועמוס בצעצועים מכל מיני תקופות. בדרך חזרה לרכב עצרנו בבית קפה שוקולד מתוק ומקסים, ומשם המשכנו לכיוון התחנה ללילה - Queretaro.
שוב הסתבכנו עם חניה. אופיר הוריד את עטר והילדים ליד בית ההארחה שבחרנו והמשיך לחפש. הגינה הייתה מדהימה, החדר היה חמוד, ועד שהתמקמנו כבר נהיה מאוחר. יצאנו לחפש משהו לאכול ליד הכנסייה המוארת. בבוקר אכלנו ארוחת בוקר כיפית בגינה של הגסטהאוס, יצאנו למדרחוב שבעיירה, והמשכנו בנסיעה לכיוון טולה.
Tula - פסלי הלוחמים בדרך למקסיקו סיטי
טולה מפורסמת בפסלי הלוחמים מטילי האימה, עמודים בגובה של כ-4.5 מטרים. ואיך אפשר בלי קצת פירמידות ושאר גילופי אבן. הסתובבנו שעתיים-שלוש והמשכנו בנסיעה לכיוון מקסיקו סיטי.
בטיול הראשון של עטר במקסיקו כולם הפחידו אותה לא להתקרב למקסיקו סיטי, כך שההגעה לעיר לוותה בקצת חששות. החששות התפוגגו כבר בלילה הראשון. בחרנו מלון במיקום מרכזי, עם חניה נורמלית סוף סוף, מפואר יחסית למה שאנחנו רגילים, עם בריכה על הגג - והרגשנו בטוחים.
Mexico City - מתאפסים על העיר
בבוקר למחרת, בשם האוריינטציה, לקחנו אוטובוס תיירים עם גג פתוח ויצאנו להכיר את מקסיקו סיטי.
רצינו לבקר במוזיאון המדע לילדים, אז ירדנו בתחנה הקרובה ביותר. רק שהיא לא הייתה קרובה בכלל. הטיפוס לכיוון המוזיאון לקח כמעט שעה: תבל בעגלה, פלג צועד ועל הכתפיים לסירוגין, ואנחנו מגיעים בסוף למוזיאון קסום, שעתיים לפני הסגירה, ונהנים עד הגג.
אחר כך לקחנו מונית למרכז העיר, אכלנו ארוחת צהריים-ערב במסעדה מקומית, ותפסנו שוב את אוטובוס התיירים כדי להמשיך להסתובב בעיר.
Teotihuacan - פירמידת השמש והירח
בבוקר למחרת השכמנו קום. הוולה הביא לנו את הרכב מהחניון, ואנחנו נסענו לפירמידות המפורסמות של טאוטיוואקן.
הילדים, כמו נינגות, טיפסו על פירמידת השמש ועל פירמידת הירח, ספרו מדרגות והצטלמו מכל זווית אפשרית. לקראת הצהריים כבר נהיה ממש חם, האתר התמלא באלפי מבקרים, וזה בדיוק היה הסימן בשבילנו לצאת ולחפש טאקריה נחמדה לאכול בה.
נפלנו על מלכודת תיירים ביציאה מהאתר, אבל וואללה - היו מאריאצ'יס שניגנו, גינה חמודה עם גן שעשועים קטן, האוכל היה טעים, אופיר זכה לטעום ארנב צלוי, ואנחנו אגרנו כוחות לנסיעה חזרה למלון במקסיקו סיטי. בערב עוד הספקנו ליהנות מהבריכה בגג המלון.
Xochimilco - גונדולה פרטית ומאריאצ'יס על המים
בבוקר למחרת חיפשנו ברחוב מסעדה לארוחת בוקר מקסיקנית, אכלנו צ'ילקילס ופנקייק ענקי, ויצאנו לכיוון סוצ'ימילקו.
סוצ'ימילקו היא רשת של תעלות שמכונות "הגנים הצפים". שכרנו גונדולה פרטית, מקושטת וענקית רק לנו, עם משיט שלקח אותנו למסלול בתעלות, בין הדוכנים הצפים ובין סירות המאריאצ'יס ששטות גם הן בתעלות.
שילמנו לסירות שינגנו לנו, קנינו שתייה ומזכרות, והכול היה צבעוני ויפה, למרות שכל הזמן הזכירו לנו שפעם זה היה הרבה יותר. פלג ותבל היו בעננים מהחוויה, וגם אנחנו.
KidZania Mexico City Santa Fe - סיום לילדים
היום האחרון במקסיקו סיטי הוקדש למוזיאון הילדים KidZania. זו הייתה אטרקציה מדהימה באנגלית ובספרדית, שבה הילדים מקבלים כסף ויכולים לקנות איתו דברים.
כדי להרוויח עוד כסף הם עובדים בעבודות שונות: יכולים להיות כבאים או טייסים, לעבוד בבנק או בדואר, להכין פיצה או סושי, לכרות פחם ולעבוד כשליחים. איזה כיף זה היה, לכולנו.
למחרת בבוקר הגענו לשדה התעופה. קונקשן של לילה בלאונג' במינכן, ומשם הביתה. וככה אופיר כבר בן ארבעים וקצת, חוויה משפחתית ארוכה ומטורפת מאחורינו, ואושר גדול. מקווים שעוד נחזור לחוות את מקסיקו, להיפגש עם החברים מקולימה, ובכלל - שנמשיך לצאת לטיולים ארוכים בעולם ולגלות מקומות חדשים.
טיפים מהמסע שלנו במקסיקו
- מקסיקו מתאימה מאוד למשפחות: בטיול הזה היו ערים, חברים, בריכות, שווקים, מוזיקה, אוכל ואטרקציות לילדים.
- לא לוותר על מקומות אישיים: קולימה הייתה הלב של המסע, דווקא כי היא לא הייתה רק "יעד".
- להשאיר זמן לעצירות דרך: גואנחואטו, סן מיגל, קרטרו וטולה הפכו את הדרך לחלק מהטיול.
- לקחת מלונות עם יתרון ברור: חניה, מיקום ובריכה עשו לנו את החיים הרבה יותר קלים.
- להגיע מוקדם לאתרים פתוחים: בטאוטיוואקן החום והעומס הגיעו מהר מאוד לקראת הצהריים.
- לשלב אטרקציות לילדים בערים גדולות: מוזיאון ילדים, KidZania ובריכות במלון מאזנים ימים עירוניים ארוכים.
תגובות
הוסף רשומת תגובה