Japan - פסח 2013 יפן - אסון גרעיני (הסיבה האמתית שבמבי בוכה!) ואז אי קסום
רכבת מהירה להירושימה, ביקור טעון במוזיאון השלום, טירת הירושימה, ואז מעבר חד אל מיאג'ימה - אי קסום עם צבאים חופשיים, שער טורי צף, עוגיות מייפל, ריוקאן מסורתי, ארוחות יפניות מוזרות ואקווריום קטן.
תקציר שימושי
מה עברנו?
מפת המסלול
רכבת מהירה להירושימה
רכבת אחת מהירה מאוד והגענו להירושימה. המטרה הייתה בכלל נסיעה למיאג'ימה - אי סמוך להירושימה - אבל החלטנו בכל זאת לטייל קצת ברחובות הירושימה לפני המעבר לאי.
הפקדנו את חפצינו בתאי השמירה בתחנת הרכבת וצעדנו לכיוון המוזיאון לזכר האסון הגרעיני בהירושימה ונגאסקי. היה מעניין מאוד, וכבד בדיוק כפי שאפשר לצפות ממקום כזה. מסוג המקומות שלא באמת "נהנים" בהם, אבל כן מרגישים שחשוב להיות בהם.
משם המשכנו לכיוון טירת הירושימה המקסימה. קצת תמונות, קצת נשימה אחרי המוזיאון, ואנחנו ממשיכים הלאה לעבר המעבורת למיאג'ימה.
מיאג'ימה - אי קסום עם צבאים ושער בים
מיאג'ימה היא אי מקסים עם המון צבאים שמסתובבים להם חופשי בין המטיילים. יש שם עוגיות בצורת עלי עץ המייפל, מלאות בממרח שעועית, ויש את השער המפורסם למקדש, שבשפל ניתן להיכנס דרכו מהים למקדש, ובגאות המים מציפים אותו כך שלמקדש ניתן להיכנס רק באמצעות סירה.
המעבר מהירושימה למיאג'ימה היה חד כמעט מדי: מצד אחד מוזיאון כבד על אחת הטראומות הגדולות של האנושות, ומצד שני אי ירוק, צבאים חמודים, רחובות ציוריים, חנויות מזכרות, עוגיות מתוקות ושער אדום שצף על המים.
שני לילות של פינוק יפני מסורתי
החלטנו במיאג'ימה להתפנק שני לילות במלון איכותי, יפני מסורתי, הכולל גם ארוחה של עשרות מנות קטנטנות ומשונות. היה מוזר. מאוד.
רגליים של תמנונים, ירקות שלא ראינו מעולם, אורז תפל ותבלינים מוזרים. גם ארוחת הבוקר הייתה לא סטנדרטית, ומזל שהזמנו ארוחה אחת מסורתית ואחת מערבית.
ועדיין, זו בדיוק הסיבה שבגללה שווה לפעמים להתנסות בלינה מסורתית. לא הכל "טעים" במובן הרגיל, לא הכל מוכר, ולא הכל נוח כמו מלון מערבי. אבל זו חוויה שמרגישה כמו יפן, לא כמו עוד חדר מלון כללי בעולם.
יום שלם באי - צבאים, מקדש, חתונה ואקווריום
בבוקר למחרת הסתובבנו לנו ברחובות הציוריים של מיאג'ימה, ליטפנו צבאים, ביקרנו במקדש בגאות ובשפל, חזינו בטקס חתונה מסורתי שנערך במקדש, קנינו מזכרות ואפילו ביקרנו באקווריום המקומי.
היה יום מקסים. לא יום של "לרוץ להספיק", אלא יום של אי: ללכת לאט, לעצור מול המים, לעקוב אחרי הצבאים, לטעום עוד משהו קטן, לראות איך השער משתנה עם הגאות והשפל, ולהרגיש שקצת יצאנו מהמסלול הרגיל.
טיפים שלנו להירושימה ומיאג'ימה עם תינוק
- להשתמש בתאי שמירה בתחנות רכבת: מאוד נוח כשעוברים בעיר בדרך ליעד אחר ולא רוצים להסתובב עם כל הציוד.
- לא לדחוס את מוזיאון השלום: זה מקום כבד. עדיף לבוא כשיש זמן וסבלנות, גם אם נמצאים עם ילד קטן.
- לבדוק גאות ושפל במיאג'ימה: החוויה של השער והמקדש משתנה לגמרי לפי מצב המים.
- להישאר לילה באי: מיאג'ימה נעימה במיוחד כשחלק ממבקרי היום עוזבים, והאי נרגע.
- להתנסות בריוקאן, אבל בזהירות: ארוחה יפנית מסורתית היא חוויה, אבל עם ילדים כדאי להזמין גם אופציה מערבית או פשוטה יותר.
- לתת זמן לשוטטות: צבאים, רחובות קטנים, חנויות, עוגיות מייפל ואקווריום - זה עובד טוב יותר בקצב איטי.
תגובות
הוסף רשומת תגובה